Saturday, April 18, 2009

Sungguh Aku Cinta




Sinopsis

Tidak pernah terlintas di fikiran Maira yang janji setia Azhan terhadapnya akan sirna. Kasih yang diharap meneduh dan melindunginya terhenti apabila Azhan memilih untuk menikahi Sofia. Meskipun bukan pintanya hal itu terjadi, namun Maira harus mendepani takdir. Tidak dibiarkan diri lemas tenggelam dalam lautan kecewa, Maira bangkit dengan kekuatan semangat yang masih bersisa untuk membangunkan kembali sebuah kehidupan.

Tekad Fajar tidak mahu memikirkan soal cinta selagi puncak Kalla Pattar belum dapat ditawan akhirnya lebur apabila dia bertemu dengan Maira. Kali pertama bertentang mata, hatinya sudah ditusuk panah cinta. Namun hati si dia bagaikan tidak terusik dengan aura cintanya. Salam kasihnya dibiarkan sepi tanpa peduli.

Pertemuan demi pertemuan meyakinkan Fajar bahawa ALLAH telah menyuratkan jodohnya dengan Maira. Lalu dia terus memburu, menggempur dan akhirnya berjaya menawan hati Maira. Dilamun cinta nan indah, Fajar dengan Maira menyulam impian untuk hidup bersama di alam rumah tangga.

Rasa kesal melepaskan kilauan sebutir permata yang menjebak hati Azhan membuatkan dia bertekad untuk mengambil Maira kembali, sekalipun dia tahu tangannya pasti akan tertusuk duri. Dijaja rasa hati yang tidak bahagia untuk meraih simpati, sedangkan bagi Maira sama ada Azhan berbahagia, sudah tunggang-terbalik atau telungkup rumah tangganya, dia peduli apa. Azhan bukannya kahwin paksa, sebaliknya dia berkahwin dengan wanita pilihan hati. Bukan setakat nanar, tetapi dia menjadi separuh gila selagi dia tidak mengahwini Sofia. Kesudahannya ...



Jutaan terima kasih kepada warga Alaf 21 yang mengusahakan penerbitan novel ini, terutama kepada Saadi yang sangat sabar mengeditnya. Terima kasih kepada En. Norden atas dorongan dan motivasi.

Kepada peminat novel, sudikanlah menatap buah tangan yang terbaru daripada Kak Anis. Bagai yang tertulis, sama ada pahit atau manis, Kak Anis terima komen dengan hati yang terbuka. Sesungguhnya tak dapatlah hendak dipenuhi kehendak semua pembaca yang berlainan citarasa.

Selamat membaca!

41 comments:

m Y r a said...

da abes bace da,,,sgt sonok n best...
do come n visit ma home..
take care..
kip in touch k..

aku yang terpunya said...

aisay..myra dah baca ek..ni yg tak sabar nak dptkan nih...

nacha said...

salam Kak Anis.

tahniah atas kelahiran "Sungguh Aku Cinta". sy dah pun selesai membacanya. sungguh menarik. terbayang saat sy stay kat Pine's Resort di Kundasang, Kota Kinabalu. so sweet. tapi sy tak la sampai ke Puncak. hehehe.. paling kelakar sewaktu Fajar mula2 npk Maira kat Gym. menitik juga air mata sy saat Azhan menceraikan Maira. anyway sy berpuas hati dgn buku ini. selamat berkarya & semoga kak Anis akan terus menghasilkan novel yg mantap. amin...

[Fadilah Diyana] said...

tahniah puan anis...

Penulisan2u said...

menanti untuk beli di pesta buku

farnesence said...

waa..cant wait to garb it..xtau lak ade yg da latest..dh lme tunggu yg bru..finally..

miz bird said...

ala....
blom bce lg....
xbeli pn lg....
sibuk stdy....
huhu....
nti nk beli n bce jg....

anisayuni said...

mYra ...tkasih atas kesudian meluangkan masa membaca SAC. Lega kr mYra menyukainya

Adreena Renniow Abendanon said...

Salam kak anis....
Congrats atas karya terbaru SAC itu ya... sy memiliki semua karya kak anis... biarpun bukan berbangsa melayu...

Sy pernah membawa karya2 kak anis ke jakarta... teman2 saya di sana suka sekali karya akak, terutamanya Gemersik Kalbu....

mereka bilang karya akak mirip seorang penulis senior indonesia yang terkenal, Clara Ng... clara juga seorang ibu dan seorang guru yang tekad menjadi penulis... sy udah baca juga karya ibu clara, dan ternyata hampir sama... ada ada mirip juga novelis top Fira Basuki....

Apa2 pun congrats untuk arya terbaru...

SAC akan segera saya dapati nanti, moga buku itu segera beredar pasar johor & s'pura...

Good luck sis!

chemil ila said...

dah beli...tp blum ada ksempatan tuk membaca...huhu

anisayuni said...

aku yang terpunya ... nanti kalau ada kesempatan, sudi2kanlah menatapnya

anisayuni said...

nacha ... terima kasih kr sudi membaca SAC. kak anis lega kr ada yg menyukainya. Insya-ALLAH kak anis akan terus berkarya

anisayuni said...

Fadilah Diyana ... terima kasih

anisayuni said...

Penulisan2u @ Muz ... tiada jodoh kita bertemu di pesta buku

anisayuni said...

farnesence ... kak anis usahakan juga kelahiran SAC dlm kesibukan tugas2 rutin yg tiada noktah

anisayuni said...

miz bird ... kalau dah ada kelapangan nanti, baca ya!

anisayuni said...

Adreena Renniow ... terima kasih kr sudi menjadikan novel2 kak anis sbg koleksi.

Terkedu pula apabila Adreena mengulas hasil tulisan kak anis yang ada mirip karya Clara Ng dan Fira Basuki ... apapun mrk bukan tandingan kak anis, penulis kecil-kecilan ini. Moga suatu hari nanti kak anis dpt membaca karya mrk

anisayuni said...

chemil ila ... nanti kalau ada kelapangan, baca ya ... utamakan perkara2 yg penting dulu

(,")**JoSepH**(",) said...

haiyaaa.. x sbar2 aQ nak baca citer 2.. aQ da beli tp msh lg x bc. skrg ne tngah exam.... lau start baca, konfoM x thenti.. papun, TAHNIAH atas karya SAC....

TEACHER OF SOMEONE said...

dah beli kt pesta
tp blm berkesempatan nk baca

yanie^cyute said...

salam...
nk sgt bli novel ni..tp lom b'kesempatan lg..cmmn pon 1 ari nnti sy ttap akn cbe dptknnye jgk..coz ble bce sinopsis ni citer nye lbih krg cm jln hidup sy..

anisayuni said...

Terima kasih JoSepH ... utamakan exam dulu. Nanti lepas exam, baca ya!

anisayuni said...

Teacher of someone ... nanti ada kelapangan masa, sudi2kan menatapnya

anisayuni said...

salam kembali buat yanie^cyutie ... moga bertemu 'jodoh' dgn Sungguh Aku Cinta

Iris said...

Jutaan tahniah atas novel terbaru...moga terus sukses...minta izin promo kat blog kak Iris..:)

anisayuni said...

terima kasih Kak Iris kr sudi promo Sungguh Aku Cinta di blog akak. Suka singgah blog akak dan baca kisah2 terbaru esp lawatan ke negara2 di benua Eropah.

♡ Eibu June's ♡ said...

salam anis ayuni...

ibujunes mmg peminat n pengumpul nvl anis...
novel anis mmg superb n banyak tips yg terkandung dlmnya...hehehe

SAC belum sampai Kluang lagi...
masa pergi bookfair hari tu x jumpa pun gerai Alaf21...

x pe ibu akan cari dipopular kat sini n sabar menanti...

TAHNIAH...TAHNIAH....TAHNIAH...
semoga terus berkarya n berkarya...

ibu sentiasa akan menyokong n membeli karya2 dari anis...

anisayuni said...

Eibu June's ... insya-ALLAH suatu hari nanti kita akan bertemu. Tkasih kerana baca novel2 kak anis.

Bercakap ttg Kluang, teringat sekolah yg mula2 kak anis ngajar dulu, iaitu pd tahun 1990 ... SMK Layang-layang. Sekolah dlm ladang kelapa sawit. Teringat juga rumah kami di Ladang CEP Rengam (jln nak ke Kluang) ...nostalgia yg tak mungkin dpt dilupa ...

IdzaRis79 said...

sy baca buku ni kak anis,anak panggil nak susu pun sy lengah2 kan..
tak sabar nak tahu endingnya...

anisayuni said...

IdzaRis79 ... terima kasih kr sudi membacanya. Semoga kita jumpa lagi ... manalah tau kalau PNM buat program dengan penulis.

♥ strAwbErry kiSs ♥ said...

salam kak anis..

novel SAC nie tak mengancam macam novel2 akak sblm nie....emm mngkin sbb akak ta bnyk mase sgt nk luangkan utk novel SAC nie...apepon di harap akak dpt mnghasilkan novel yg lbh baik n superb di ms akan dtg....

tq~ (~_^)v

eZaNnUr said...

salam kak anis..tahniah di atas kelahiran novel baru ni..saya suke cite ni...

fadeltoha said...

salam kak anis, fadel ni peminat setia kak anis..suka baca sumer novel kak anis dan dh ader sumer novel tu..Tp x sempat baca lagi SAC ...dh beli tp baru bukak page 2...bz sikit. Anyway fadel mmg suka gaya penulisan kak anis...kdg2 sampai rasa ader dlm novel tu plak!

liya71 said...

salam anis,

liya baru baca separuh, tapi memang sengaja baca slow-slow sebab nak menggambarkan keadaan diorang berdua dan situasi kedai bunga, aksi Maira-Fajar, aksi Jez yg suka bentak2.. Tak dapat nak bayangkan macam mana ofis Fajar sbb blum dapat gambaran jelas lagi ofis dia..

mS.try down2earth said...

assalamualaikum..
nabila dah baca buku sungguh aku cinta baru je..
best sgt..
terkilan juga tak dapat beli buku tu masa pesta buku,tapi syukur dapat juga jumpa..
kirim salam dekat kakak cikgu,Puan Missara yer..
=p
kita pernah jumpa masa pesta buku 2008..
saya anak murid dia..
n_n

QBC said...

Salam Kak Anis...
Tengah baca novel nie, semalam baru dapat bungkusan dari alaf (saya order on9)..tak de tanda tangan Akak lah...tak per...
Gaya baru akak nie menjadi...but i still sukakan kata ganti 'AKU' utk novel akak..(mcm trademark kak anis ler).
Apapun saya cukup puas hati dgn novel nie...byk rahsia he...
teruskan berkarya ya kak...
Salam sayang dari Bintulu, Sarawak.
yusnita_csting

ladymiaka86 said...

salam kak anis...
ternyata tak sia2 sy beli buku akak..
sy mmg puas hati dgn setiap hasil penulisan akak.. mgkin agak lambat utk sy dptkan SAC ni sbb bz dgn study..ape pun tahniah & syabas..
sy suka novel2 tulisan akak..
mohon izin nak promote skit...hehe
hopefully dpt jumpa akak secara 4 mata..

fatihah said...

sgt best k.anis...
tertunggu2 ble nak kuarkan nvl br...
skali kuar mmg gempaQ....
skali pandang trs bli,x berfikir 2x
semoga terus berkarya....

era_zierah said...

era pon da bace cite ni..
mmg best gile la

azie aszera said...

hey kak anis. just nk bgtau sy haven't read this novel yet. x da masa la. pape pun, manisnya cinta is da best!! bace byk kali sampai hancur lunyai bku tu. ehe. tp kan, bila carik balik kt bookstore, da x de. hish, geram btol la.

cahsiji@Blog said...

yang lagi mau jual kebun sengon mau bagi info nich tentang bibit jabon dan kayu jabon bagi yang suka bertani