Monday, June 21, 2010

Percutian di Kemboja @ Cambodia

Percutian selama 5 hari 4 malam bermula dari 14 - 18 Jun 2010. 2 malam di Siem Reap. Hari ketiga ke Phnom Penh. Cuaca di sana sangat panas. Perjalanan dari Siem Reap ke Phnom Penh mengambil masa kira-kira 6 jam. Jalan rayanya tak seelok jalan raya di negara kita. Bas pun dipandu perlahan kerana banyak VIC (Very Important Cow) dan VID (Very Important Dog). Peminta sedekah jalanan juga sangat ramai. Bagi duit kepada seorang, entah dr mana menderu datang yg lain. Akhirnya kami sepakat bagi makanan ... roti, biskut, coklat etc.


Baru sampai di Lapangan Terbang Siem Reap


Melawat muzium di Phnom Penh


Menaiki bot menyusuri Tasik Tonle Sap. Air surut pada musim panas.


Di hadapan pintu masuk ke Angkor Thom


Nanti dalam n3 berikutnya, kak anis akan masukkan gambar2 di Angkor Wat, medan Killing Field dan gambar2 lain sekitar Phnom Penh

2 comments:

Unknown said...

Tasik Tonle Sap yang melucukan...apa yg menarik pun tak tau...cantik lg tasik2 kat negara kita...

Unknown said...


Assalamualaikum Tuan/Puan.

Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.