Wednesday, March 25, 2009

Lagi kenangan di Sabah

Suasana di pasar. Ikan, udang, sotong dll dijual dengan harga yg murah berbanding di KL

Ikan tuna ni kalau dibuat gulai nasi dagang, alangkah enaknya!

Udang-udang segar mencetuskan idea untuk masak tomyam. Mula2 ingatkan gurauan aje, tak sangka Ratu Air Kelapa betul2 serius.

Aromanya ... yummy!! (Sebahagian udang dan sotong dah dikeluarkan kerana penuh periuk sampai tak muat nak masuk cendawan dan sayur)


Akhir sekali masuk sayur. Tomyam sedia untuk dimakan, tapi kelakarnya masa tomyam diceduk ke dalam mangkuk, tiba2 mangkuk bocor. Hahaha ... kami ketawa sampai guling2

12 comments:

zuhdi said...

owh!!
pegi Sabah ye akak..
wahh, jauhnya..
tapi, mesti dapat banyak pengalaman kan..
bagusla..

Emblem of Purity said...

akak...kat kl nanti akak ada kat gerai karangkraf berapa haribulan?

anisayuni said...

zuhdi ... bertemu dgn kelompok peminat novel memberi pengalaman manis bg akak. Ada mcm2 cerita dan pelbagai reaksi drp mrk

anisayuni said...

Emblem of Purity ... insya-ALLAH akak akan berada di gerai Karangkraf/Alaf pd hari Sabtu dan Ahad. kita jumpa di sana ya!

Norabella said...

Kak Anis...ada umur kita jumpa nanti di Pesta Buku KL.

(,")**JoSepH**(",) said...

ari tu x sangka leh jumpa ngan penulis novel yang aQ minat.. TQ kak Anis....

zakiah said...

Nampak sodap betul tomyam tu....
Puan Anis... Happy Belated Birthday...
Selamat Maju Jaya dalam segala bidang yang diceburi...

anisayuni said...

Bella, insya-ALLAH kita jumpa di Pesta Buku. Nanti tengok jadual di web Alaf ya!

anisayuni said...

JoSepH ... panjang umur nanti jumpa lagi ...

anisayuni said...

Zakiah, tomyam tu memang sedap! Mana taknya, udang dan sotong sangat segar. Dalam periuk tu, sotong 1 kilo dan udang pun 1 kilo. Masa makan, dah tak ingat pasal kolestrol ...

(,")**JoSepH**(",) said...

lau p sbah, jgn lupa jln2 mkn buah-buahan tempatan rakyat sabah... )buat tarap & buah bambangan).. pling pnting datang p kundasang... konfom xmcm kat cameron highland....

Lynn Dayana said...

Ratu Air Kelapa ya!..... Haha... Ratu Pasar Filipina, Rati Sinsuran... Ratu Tak Mahu tapi Asyik Membeli? HuHu...