Sunday, May 11, 2008

Seterika antik

Kalau hendak diikutkan hati, mmglah kak anis suka kumpul barangan antik, tapi kesempitan ruang membataskan hobi. Jadi yg boleh disimpan hanya barangan bersaiz kecil ... yang unik dan ada kenangan tersendiri.

Terkenang masa kecik2 dulu kami guna seterika arang utk gosok baju sekolah. Mak aii ... berat betul dan panas bukan main lagi. Berpeluh2 masa gosok baju. Seterika tu kakak dah amik ... jadi kak anis kenalah beli yg lain ...





Tiga biji seterika ni kami beli di Jalan Surabaya, Jakarta. Nama pun antik sb tu berhabuk. Hehehe ...











Seterika antik ni kak anis beli kat Pasar Khadijah, Kota Bharu.


Nanti kalau pergi lagi Kota Bharu, kak anis nak beli acuan kuih bahulu pulak. Dulu mak ada acuan macam tu, tak ntah dah 'diculik' oleh sape. Adik dah cuba cari, tapi tak jumpa.


***pssst ... nak kirim beli acuan kuih bahulu dgn Muz kalau di balik KB

4 comments:

MUZRI said...

hehe.. boleh aje kirim.. awal bulan 6 balik kelantan.. balik kawan-kawan2 kahwin

anisayuni said...

nanti kak anis kirim gambarnya kat e-mel. Wah, balik tengok kawan2 kawin! Muz bila lagi. Nanti jgn lupa ajak kak anis

murkey said...

kalau nak melengkapkan koleksi sya ada...buatan tmbaga...add saya kat dark_knightrown81@yahoo.com utk melihat fotonya..

murkey said...

http://darkknighter.blogspot.com/2011/10/seterika-antik-utk-dijual.html